Uutiset

LiveChat -palvelu alkaa keuhkopotilaille Kymsotessa – keuhkohoitajan kanssa voi chattaillä

Tiedote

Kymsotessa otetaan kesäkuun alussa käyttöön LiveChat -palvelu keuhkopotilaille. Chatin kautta keuhkosairauksia sairastavien mahdollisuudet ottaa suoraan yhteyttä keuhkohoitajaan laajenevat.

LiveChatin avulla Kymsote pystyy tarjoamaan nykyaikaista ja kehittynyttä terveysneuvontaa nopeasti, helposti ja luottamuksellisesti. Potilaiden yhteydenottomahdollisuudet...

Kotihoidon digitaalisen palvelutoiminnan keskus palvelee kotihoidon asiakkaita -Ikäopastin auttaa, jos ikääntyneen tilanne mietityttää

Tiedote 4.6.2021Kymsoten Kotihoidon uusi digitaalisen palvelutoiminnan keskus aloitti toukokuussa toimintansa Haminassa ja Kouvolan yksikkö aloittaa toimintansa kesäkuussa. Keskus palvelee Kymsoten kotihoidon asiakkaina jo olevia ja heidän omaisiaan.

Jos ei ole vielä kotihoidon asiakkaana, mutta oma tai iäkkään omaisen tilanne mietityttää, voi ottaa yhteyttä...

Perhekeskus kokoaa lapsiperheiden palvelut yhteen myös verkossa

Tiedote

Perhekeskus kokoaa sateenvarjonsa alle lähes kaikki lapsiperheiden palvelut. Se on kokonaisuus, johon kuuluu useiden verkostojen toimijoita ja myös digitaalisia, perheille suunnattuja verkkopalveluja Kymsoten alueella.

Perhekeskus tarjoaa lapsille, nuorille ja perheille yhtenäisen palvelukokonaisuuden, joka rakentuu yhteistyössä kuntien,...

Elintapaohjauksen hybridi-ryhmien pilotti aloittaa Haminassa ja Kouvolassa

Uutinen 27.5.2021

Tulevaisuuden Sote-keskus -hankkeeseen kuuluu yhtenä osana ryhmämuotoisten toimintamallien kehittäminen. Ryhmämuotoisen elintapaohjauksen kehittämisen taustalla on lisätä matalankynnyksen palveluita Kymsoteen ja saada näin kehitettyä ennaltaehkäisevää toimintaa.

Tavoitteena on saada koko Kymenlaaksoon yhteneväinen malli elintapaohjaukseen....

Korona-aika näkyy matalan kynnyksen palveluiden kasvavana tarpeena

Tiedote 24.5.2021

Korona-aika näkyy Kymenlaaksossa selkeänä kasvuna Nuorten Matalassa eli matalan kynnyksen mielenterveyspalveluissa sekä käynneissä, kontakteissa että asiakasmäärissä.

- Korona-aika näkyy meidän toiminnassa tosi selvästi, asiakasmäärät kasvavat koko ajan. Kävijämäärät ovat lähes kaksinkertaistuneet, erityisesti Kouvolassa on ollut...

Omaolon korona-oirearvion on täyttänyt jo yli 51 000 asukasta Kymenlaaksossa – Omaolo ollut käytössä yli vuoden

Tiedote 12.5.2021

Kymsotella on ollut Omaolo-oirearviot käytössään nyt yli vuoden ajan. Palveluista suosituin on kuluneen vuoden aikana ollut korona-oirearvio, jota on täytetty noin 51 000 kappaletta.

Oirearvioita on lähetetty Kymsoten ammattilaisille vastaavana aika yhteensä 13 554 kappaletta, ja ne ovat johtaneet 9659 potilaan ohjaamiseen koronavirus- eli...